google.com, pub-3715436742152423, DIRECT, f08c47fec0942fa0
/_images_upload/_tn_5d309c8df10cbe74.jpg
Werken bij de overheid

Sector met toekomst

/_images_upload/_tn_883d17652d2b5d6c.jpg
Je loopbaan bij de overheid

Start hier

/_images_upload/_tn_f18c23f3afdf5e5e.jpg
Werken voor een betere samenleving
Snel zoeken

Provincie Antwerpen

Info

Grootte van de organisatie
Hoe solliciteren? Wil jij graag voor de provincie Antwerpen werken? Vul dan online je sollicitatieformulier in. Kies een vacature op onze jobsite Registreer jezelf Vul het sollicitatieformulier in Voeg je motivatiebrief, cv en eventuele andere documenten toe, samengevoegd in 1 bijlage Sommige van onze provinciebedrijven beheren hun eigen vacatures. Hier hoef je jezelf niet te registreren. Onderaan de vacatures lees je hoe je daarvoor solliciteert. Schoonma(a)k(st)er PIVA Kandidaat gesteld? Dan krijg je een automatische bevestiging dat jouw kandidatuur goed werd ontvangen. Je kan de status van jouw sollicitatie ook opvolgen via je profiel op CVWarehouse. Zodra de vacature wordt afgesloten (zie sollicitatiedeadline), contacteren we jou met het nieuws of je al dan niet wordt uitgenodigd voor een volgende selectiestap. Blijf op de hoogte! Toch niet gevonden wat je zocht, maar wil je graag op de hoogte blijven van toekomstige vacatures? Schrijf je dan in op onze job agent! Wees er op tijd bij! Onze vacatures staan gemiddeld 2 weken online en het is belangrijk om de uiterste sollicitatiedatum in de gaten te houden. Na deze datum wordt de vacature afgesloten en kan je niet meer solliciteren én dat zou jammer zijn om zo jouw droomjob te laten schieten. Wat mag je verwachten? Een gezonde work-life balans Werken bij provincie Antwerpen betekent ook dat je in sommige functies kan werken in een flexibel uurrooster. Dit flexwerken is steeds in overleg met je team en je leidinggevende. Benieuwd naar hoe dit werkt? Lees de getuigenis van onze collega Mieke, mama van 2 kindjes en adviseur bij het Departement Leefmilieu. Een loon volgens barema en een erkenning van jouw anciënniteit Bij provincie Antwerpen hanteren we de zogenaamde beroeps/diplomabarema’s. Op deze pagina vind je onze loonschalen terug. Als je ervaring meeneemt uit een andere functie en organisatie willen we jou hier graag voor belonen. Werk je momenteel voor een openbaar bestuur? Mooi zo! Jouw ervaring geeft je het recht om te solliciteren via een interne procedure, waardoor je schaalanciënniteit mee verrekend wordt. Bekijk ook alvast onze loonsimulator om een gedetailleerde inschatting te maken van je bruto en netto maandsalaris. Een interessant pakket aan extralegale voordelen Naast een boeiende job inhoud , een fijne werkplek en een team van geëngageerde collega’s hebben we nog andere troeven in huis die je zeker zullen overtuigen: Maaltijdcheques (8€) Gratis hospitalisatieverzekering, en de mogelijkheid voor je gezinsleden om hierop aan te sluiten Tweede pensioenspijler Aanvullende ziekteverzekering Vakantiegeld en eindejaarstoelage 36 jaarlijkse vakantiedagen Fietsvergoeding of een abonnement openbaar vervoer Gebruik van dienstwagens -en fietsen voor dienstverplaatsingen Thuiswerken Personeelsvereniging die kortingen aanbiedt op tal van evenementen, cultuurprogramma's, pretparken, … Sporten in en rond het Provinciehuis: o.a. zwemmen, yoga, fitness Jaarlijkse teambuilding Sinterklaasfeest Afwisselend opleidingsaanbod Gsm & laptop - afhankelijk van de functie
Voorstelling van de organisatie
Alle inwoners van de provincie Antwerpen ervaren dagelijks zichtbare maar ook onzichtbare dienstverlening van de provincie Antwerpen.

We doen dit rechtstreeks, maar vooral via de gemeenten en steden waarin al die mensen wonen of de verenigingen en de koepelorganisaties die hun belangen behartigen.

Info sollicitatieproces

Je hebt gesolliciteerd voor een functie en wil graag weten wat je mag verwachten? Bij de provincie Antwerpen zijn er verschillende selectieonderdelen. Welke dit zijn, is afhankelijk van de functie waarvoor je hebt gesolliciteerd. Een praktische proef komt vaak voor bij stielmannen of poetskrachten terwijl een assessment enkel voor leidinggevende functies wordt ingezet.

Ongeacht de functie zijn er 2 selectieonderdelen die standaard zijn opgenomen: de cv-screening en het competentiegericht interview.
Alle andere selectieonderdelen zijn specifiek en eigen aan de functie waarvoor je solliciteert.

Cv-screening
De cv-screening is de eerste fase in ons selectieproces. We bekijken jouw cv en motivatiebrief grondig en gaan na of je in aanmerking komt. Heb je een relevante werkervaring, opleiding of duidelijke motivatie? Laat dit duidelijk merken en zorg dat je eruit springt!

Capaciteitsproef
Een wat? Een capaciteitsproef is een computergestuurde test (abstract, verbaal en numeriek redeneervermogen) die je moet afleggen om door te gaan naar de volgende stap. Deze worden vaak ingezet ter vervanging van een diploma. Heb je niet het juiste diploma maar slaag je wel voor deze testen, dan kan je deelnemen aan het verdere selectieproces.
Indien je graag weet wat je mag verwachten van deze tests, kan je hier al een aantal voorbeelden terugvinden. Graag nog extra oefeningen? Neem een kijkje op:
www.vdab.be/tests
www.jobpunt.be/test-jezelf
www.123test.nl

Check ook altijd bij de aanwervingsvoorwaarden welk diploma gevraagd wordt.

Online testen
Je kent ze wel: persoonlijkheidsvragenlijsten, motivatievragenlijsten of een nauwkeurigheid- of planningsoefening. Tijdens deze PC testen krijg je de kans om te tonen wat je kan. De resultaten helpen ons om je nog beter te leren kennen.
Indien je graag weet wat je mag verwachten van deze tests, kan je hier al een aantal voorbeelden terugvinden

Schriftelijke/praktische proef
Een proef op maat van de job waarbij je kan tonen wat je in je mars hebt. Dit kan zowel schriftelijk (kennis) als praktisch (doen). Denk hierbij aan plannen uittekenen voor architecten, juridische cases of het snoeien van rozen. Uiteraard steeds afgestemd op de functie waar je voor solliciteert. De consulent laat je op voorhand weten wat je mag verwachten en waar je moet zijn.

Thuisopdracht/ opdracht ter plaatse
Je al helemaal onderdompelen in je toekomstige functie? Dat kan. Tijdens een concrete case krijg je meteen een beeld van de dagelijkse realiteit in jouw nieuwe rol. Zo kunnen we kijken hoe jij de rol zou invullen en hoe je bepaalde situaties zou aanpakken.
De opdracht kan je thuis voorbereiden of ter plaatse. Tijdens jouw sollicitatiegesprek licht je deze opdracht toe en stellen we nog enkele bijkomende vragen.

Competentiegericht interview
In het sollicitatiegesprek maken we graag verder kennis met jou. Wat heb je tot hiertoe gedaan? Welke ervaringen heb je opgedaan? Maar ook wie ben jij? Wat verwacht je van de functie en je leidinggevende? Het is hét moment voor vragen te stellen: ook voor jou! Je moet tenslotte kunnen inschatten of deze rol echt iets voor jou is.
Deze gesprekken gaan door in het provinciehuis of bij de autonome provinciebedrijven op locatie. Een uitgelezen kans om al ineens kennis te maken met je toekomstige werkplek.

Assessment
Heb je gesolliciteerd voor een leidinggevende rol? Tijdens een assessment gaan we nog dieper in op jouw leidinggevende vaardigheden. Je wordt een hele of een halve dag ondergedompeld in een fictieve omgeving waar je actief aan de slag gaat als nieuwe leidinggevende. Een combinatie van redeneeroefeningen, rollenspelen, postbakoefeningen… geven ons een compleet en genuanceerd beeld van jou.
Meer informatie over een rollenspel of simulatieoefening vind je bij Selor en Hudson.

Eindselectie
Het spannende moment. Na het competentiegericht interview of assessment kiezen we de nieuwe collega. Alle processtappen worden besproken, kandidaten vergeleken en feedback gedeeld. Zo komen we met het selectieteam tot een finale keuze.
Heb je de job? Top! Nog even de administratie en het contract in orde brengen en je kan starten! Je loon op voorhand al simuleren doe je hier.
Minder fijn nieuws? Vraag zeker meer feedback! Hoewel het niet altijd leuk is, zorgen onze consulenten voor eerlijke feedback over hoe we jou hebben leren kennen en wat ons is opgevallen. Vraag zeker door zodat de feedback helemaal helder is voor je. Enkel dan kan het je helpen bij toekomstige sollicitaties.

Werfreserve
Op het einde van het sollicitatieproces, stelt de selectiejury een volgorde op van de geslaagde kandidaten die niet onmiddellijk een jobaanbod krijgen. Het kan zijn dat je niet de enige kandidaat bent die ons proces positief doorloopt. Dat is natuurlijk jammer, maar wel een gigantisch voordeel voor de toekomst. Van zodra er opnieuw een gelijkaardige functie is, binnen de drie jaar, contacteren we de kandidaten op de werfreserve en doen we hen alsnog een jobaanbod. Als je twee keer een jobaanbod weigert, verdwijn je van deze werfreserve.

Loonsimulator

De provincie Antwerpen is een aantrekkelijke werkgever omdat zij toegankelijk is voor mensen met allerlei opleidingen en studieniveaus.
Mag je starten in de functie? Dan kan je een loonsimulatie aanvragen bij de personeelsdienst. Zij bezorgen een berekening op maat, gebaseerd op jouw anciënniteit en de specifieke functie waarvoor je solliciteert.
Wil je zelf al aan de slag? Met de loonsimulator kan je je bruto- en nettoloon berekenen door een aantal vragen te beantwoorden.
Administratief medewerker CVO
Hoe ga je tewerk?
Elke vacature bij de provincie vermeldt het minimale brutoloon en de loonschaal van de functie. Vul in de loonsimulator deze loonschaal in (bijvoorbeeld A1a), kijk naar jouw voorgaande ervaring, vul aan met een aantal persoonlijke gegevens (o.a. het aantal kinderen ten laste) en bereken hoeveel jij bij de provincie zal verdienen.
Wat berekent deze loonsimulator?
loon (bruto en netto)
fietsvergoeding (heen en terug)
maaltijdcheques
Deze berekening houdt geen rekening met je vakantiegeld en je eindejaarstoelage.
Belangrijk: Loonberekening is een complexe materie en onderhevig aan periodieke aanpassingen in de wetgeving. Houd er dus rekening mee dat dit slechts een simulatie is. Het berekend resultaat is niet bindend.

Voor wie?
Externe kandidaten én interne kandidaten die niet in aanmerking komen voor interne/externe mobiliteit of bevordering.
Bevordering
Hogere rang/niveau en niet graad/niveau

Als interne medewerker kan je solliciteren voor functies van een hogere rang/hoger niveau.

Voorbeeld: je werkt nu een aantal jaren op verschillende functies op B niveau en zit nu in een B2 niveau. Je hebt een interessante vacature gezien op A niveau. Je kan dan deelnemen aan de selectie als je voldoet aan de bevorderingsvoorwaarden.

Voor wie?
Interne medewerkers die wensen te bevorderen naar een hogere rang die titularis zijn van een graad die één rang lager is dan diegene waarnaar ze bevorderen en minimaal 4 jaar niveau-anciënniteit hebben in deze lagere rang.

Interne medewerkers die wensen te bevorderen naar een hoger niveau die titularis zijn van een niveau dat één niveau lager is dan hetgeen waarnaar ze bevorderen (uitgezonderd A-niveau hier mag men twee niveau’s lager zijn) en minimaal een niveau-anciënniteit hebben 4 jaar of in het bezit zijn van een diploma dat toegang geeft tot het niveau indien de bevordering gebeurt naar een aanwervingsrang.

Als personeelslid dien je een volwaardige selectieprocedure te hebben doorlopen of ben je tewerkgesteld d.m.v. een overeenkomst van onbepaalde duur.
Let op: Campus Vesta heeft geen uitzondering voor personeelsleden met een overeenkomst van onbepaalde duur. Je kunt dus enkel met een volwaardige procedure binnenkomen. Bij Campus Vesta ontslaat een diploma je niet van de verplichting om 4 jaar anciënniteit te hebben.
Interne mobiliteit
Dezelfde of lagere graad/niveau

Bij interesse voor een functie binnen dezelfde graad of lager, kan je deelnemen via interne mobiliteit.
Voor wie?
Interne medewerkers die minimaal 1 jaar anciënniteit hebben in dezelfde graad (tijdelijke contracten worden meegerekend) en in dienst zijn gekomen via een volwaardige selectie of een overeenkomst van onbepaalde duur hebben.
Je hoeft als interne medewerker dan niet te voldoen aan de gevraagde diplomavoorwaarden.

Beperkte externe mobiliteit
Werk je bij een Autonoom Provinciebedrijf en wil je solliciteren voor een functie in het moederbestuur, dan kan dit via externe mobiliteit. Omgekeerd gelden deze voorwaarden ook.
Voor wie?
Alle medewerkers die willen bewegen van of naar een Autonoom Provinciebedrijf.

Je hoeft als externe medewerker dan niet te voldoen aan de gevraagde diplomavoorwaarden, maar wel aan de voorwaarden van interne mobiliteit of de bevorderingsvoorwaarden.

Uitgebreide externe mobiliteit
Werk je bij een ander openbaar bestuur en wil je solliciteren voor een functie in het moederbestuur of Autonoom Provinciebedrijf, dan kan dit via uitgebreide externe mobiliteit.

Voor wie?
Alle medewerkers die werken bij andere Vlaamse overheden (gemeenten, steden, OCMW en Vlaamse Overheid) kunnen solliciteren via uitgebreide externe mobiliteit.
Je hoeft als externe medewerker dan niet te voldoen aan de gevraagde diplomavoorwaarden, maar wel aan de voorwaarden van interne mobiliteit.
Let op: niet alle selecties laten de uitgebreide externe mobiliteit toe.

Indien je niet zeker bent of je in aanmerking komt via interne mobiliteit check dan even of je kan deelnemen via aanwerving. Ben je niet helemaal zeker? Neem contact op met een van de werving & selectie consulenten.

Wij helpen je graag verder!

Arbeidsvoorwaarden

Rechtspositieregeling & deontologische code
Benieuwd naar de rechten en plichten van onze medewerkers? In de rechtspositieregeling (zie bijlage hieronder) lees je de arbeidsvoorwaarden die gelden voor alle provinciale medewerkers.
Een deontologische code (zie bijlage hieronder) formuleert in algemene termen de waarden die het bestuur belangrijk vindt. Het vormt ook een leidraad die kan helpen om ons gedrag in concrete situaties af te stemmen op de waarden die onze organisatie wil uitdragen.
Kom je één van onze teams versterken! Fijn, lees hieronder wat je dan nog zeker in orde moet brengen voor je start:
Uiteraard gedraag jij je voorbeeldig in onze samenleving. Dit bekrachtig je aan de hand van een uittreksel uit het strafregister.
Wij geven om jou, je gezondheid en een gezonde organisatie. Indien je geslaagd bent voor een bepaalde selectie, word je (bij bepaalde jobs) daarom uitgenodigd voor een gezondheidsbeoordeling.
Vestigingen
Adresinformatie Provinciehuis
Provincie Antwerpen - provinciehuis
Koningin Elisabethlei 22
2018 Antwerpen
Bedrijfsfilm

Werking

Missie/werking
POM Antwerpen heeft als missie het economisch weefsel in onze provincie te versterken
Visie en organisatiewaarden
Achter het ontwerp van het provinciehuis schuilt een visie die past

Onze troeven

Medewerkers

Adres gegevens

Adres:Koningin Elisabethlei 22
Postcode:2018
Stad:Antwerpen
Land:BE
Telefoon:+32 3 240 50 11

Deel dit bedrijf

Kring vzw gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close