Info
Voorstelling van de organisatie
Anzegem is een gemeente in de Belgische provincie West-Vlaanderen en telt ruim 15.000 inwoners.
Werking
Missie/werking
Anzegem bevindt zich op de grens van twee provincies, omgeven door groen en voorzien van een goede infrastructuur. De gemeente biedt informatie, inspraak en participatie aan al haar burgers en streeft naar een open dialoog met haar bevolking. Daarenboven creëert ze een breed draagvlak voor het welzijn van alle inwoners en is ze voortdurend bezorgd om de kwaliteit van de dienstverlening.
Hierbij nodigt de gemeente Anzegem iedereen uit om te genieten van haar toeristische en culturele troeven en wenst ze zich te blijven profileren als een groene en leefbare gemeente waar het aangenaam wonen, werken en vertoeven is, m.a.w. als een Buiten-Kans.
Hierbij nodigt de gemeente Anzegem iedereen uit om te genieten van haar toeristische en culturele troeven en wenst ze zich te blijven profileren als een groene en leefbare gemeente waar het aangenaam wonen, werken en vertoeven is, m.a.w. als een Buiten-Kans.
Visie en organisatiewaarden
Deze visie is de leidraad voor het traject dienstverlening voor het toekomstige gemeentepunt (meer info https://www.anzegem.be/gemeentepunt).
WARME GEMEENTE EN DICHT BIJ INWONERS
Daarvoor zetten wij onze dienstverlening in. We kijken hierbij vooruit en we werken samen met elkaar en met onze inwoners. We onthalen onze inwoners op een laagdrempelige manier.
BETROKKENHEID EN DIALOOG
Samen met onze inwoners bouwen wij een sterke dienstverlening uit die aansluit op hun noden. Dat doen we door goed te luisteren naar wat nodig is in onze gemeente en door regelmatige dialoog.
LEEFBARE KERNEN
We brengen diensten samen om goed te kunnen samenwerken. Maar dat betekent ook dat we onze ogen en oren openhouden in de kernen. Omwille van de leefbaarheid van de kernen zullen we zorgen dat ook wie minder mobiel is een goede dienstverlening kan krijgen.
VOORUITZIEN, DENKEN EN OPLOSSEN
Wij sturen geen mensen van het kastje naar de muur. Door goed te luisteren en mee te denken zoeken we naar oplossingen voor noden van inwoners.
We denken vooruit, kijken wat nodig zal zijn in verschillende situaties en helpen vragen verduidelijken. Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid gaan samen.
LANGETERMIJNVISIE
We kijken vooruit, stippelen een lijn uit en houden ons daaraan. Door goede afspraken te maken tussen beleid en administratie en tussen diensten onderling geven we elkaar zekerheid dat we voor hetzelfde doel gaan. We ontwikkelen een stevige gedeelde ambitie, ook over legislaturen heen.
EEN WARM EN EENVOUDIG EERSTELIJNSONTHAAL
Wie beroep doet op dienstverlening van Anzegem kan terecht bij eenvoudige en laagdrempelige kanalen: één website, één telefoonnummer en e-mailadres.
De mens is bij ons nooit een nummer, telkens kijken we naar de context van een vraag.
De warmte die we willen in een contact met een inwoner dragen we ook intern uit, we werken goed samen.
EEN STERK EN SAMENWERKEND TEAM WAARIN IEDEREEN VERANTWOORDELIJKHEID NEEMT
Elke medewerker van onze organisatie kan zijn of haar competentie en talent realiseren in dienstverlening naar de organisatie en de inwoner.
Als organisatie zorgen we ervoor dat mensen alle kansen krijgen voor opleiding en vorming, zodat zij een goede dienstverlening kunnen leveren.
We investeren in mensen zodat ze veerkrachtig en wendbaar kunnen omgaan met uitdagingen.
Mensen mogen en kunnen verantwoordelijkheid nemen. Falen mag, als we er maar uit leren.
WARME GEMEENTE EN DICHT BIJ INWONERS
Daarvoor zetten wij onze dienstverlening in. We kijken hierbij vooruit en we werken samen met elkaar en met onze inwoners. We onthalen onze inwoners op een laagdrempelige manier.
BETROKKENHEID EN DIALOOG
Samen met onze inwoners bouwen wij een sterke dienstverlening uit die aansluit op hun noden. Dat doen we door goed te luisteren naar wat nodig is in onze gemeente en door regelmatige dialoog.
LEEFBARE KERNEN
We brengen diensten samen om goed te kunnen samenwerken. Maar dat betekent ook dat we onze ogen en oren openhouden in de kernen. Omwille van de leefbaarheid van de kernen zullen we zorgen dat ook wie minder mobiel is een goede dienstverlening kan krijgen.
VOORUITZIEN, DENKEN EN OPLOSSEN
Wij sturen geen mensen van het kastje naar de muur. Door goed te luisteren en mee te denken zoeken we naar oplossingen voor noden van inwoners.
We denken vooruit, kijken wat nodig zal zijn in verschillende situaties en helpen vragen verduidelijken. Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid gaan samen.
LANGETERMIJNVISIE
We kijken vooruit, stippelen een lijn uit en houden ons daaraan. Door goede afspraken te maken tussen beleid en administratie en tussen diensten onderling geven we elkaar zekerheid dat we voor hetzelfde doel gaan. We ontwikkelen een stevige gedeelde ambitie, ook over legislaturen heen.
EEN WARM EN EENVOUDIG EERSTELIJNSONTHAAL
Wie beroep doet op dienstverlening van Anzegem kan terecht bij eenvoudige en laagdrempelige kanalen: één website, één telefoonnummer en e-mailadres.
De mens is bij ons nooit een nummer, telkens kijken we naar de context van een vraag.
De warmte die we willen in een contact met een inwoner dragen we ook intern uit, we werken goed samen.
EEN STERK EN SAMENWERKEND TEAM WAARIN IEDEREEN VERANTWOORDELIJKHEID NEEMT
Elke medewerker van onze organisatie kan zijn of haar competentie en talent realiseren in dienstverlening naar de organisatie en de inwoner.
Als organisatie zorgen we ervoor dat mensen alle kansen krijgen voor opleiding en vorming, zodat zij een goede dienstverlening kunnen leveren.
We investeren in mensen zodat ze veerkrachtig en wendbaar kunnen omgaan met uitdagingen.
Mensen mogen en kunnen verantwoordelijkheid nemen. Falen mag, als we er maar uit leren.
Onze troeven
Extralegale voordelen
Hospitalisatieverzekering, Maaltijdcheques, Eco-cheques
Balans werk-privé
Thuiswerk, Extra vakantie
Mobiliteit
Ondersteuning verplaatsing per fiets
Personeelsbeleid
Onthaal van nieuwe medewerkers, Begeleiding en opvolging van medewerkers, Evaluatie van medewerkers, Opleiding en vorming