Algemeen directeur
Wil jij meebouwen aan een hartelijke stad op mensenmaat? Meebouwen aan een toekomstgerichte organisatie die het verschil maakt voor haar inwoners. Ben jij een inspirerende leider die gelooft in samenwerking, innovatie en klantgerichte aanpak? Iemand die onze organisatie met visie en daadkracht naar een hoger niveau tilt?
Toelichting
Organisatie
Functieinhoud
Als algemeen directeur ben je het kloppend hart van onze organisatie. Je staat aan het hoofd van het personeel en geeft mee richting aan een optimaal en modern personeelsbeleid.
- Je bent verantwoordelijk voor de algemene leiding en organisatie van de diensten en bent de drijvende kracht van het managementteam.
- Je bent de verbindende schakel tussen het politieke beleid en de administratieve organisatie.
- Je creëert een cultuur van samenwerking, vertrouwen en voortdurende verbetering.
- Vanuit een helikopterview til je de organisatie naar een hoger niveau, met meer synergie, efficiëntie en effectiviteit.
- Je stuurt strategische projecten en beleidsrapportering aan, samen met de financieel directeur.
- Je rapporteert aan het college van burgemeester en schepenen, aan het vast bureau, aan het bijzonder comité voor de sociale dienst, aan de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn.
Functieprofiel
- Je combineert visie en strategie met daadkracht, denkt vooruit, anticipeert op maatschappelijke trends en vertaalt deze naar een helder beleid.
- Je toont leiderschap door richting te geven, medewerkers te motiveren en een cultuur van vertrouwen en samenwerking te creëren.
- Je bent communicatief sterk, je overtuigt met argumenten, bouwt bruggen tussen mensen en stimuleert open dialoog.
- Je werkt resultaatgericht, bewaakt de kwaliteit en optimaliseert de processen om zo te komen tot een efficiënte dienstverlening.
- Je toont organisatiebetrokkenheid, verdedigt de belangen van de organisatie en draagt de missie en visie uit.
- Je beschikt over een masterdiploma.
- Je beschikt over minimum 5 jaar relevante, professionele leidinggevende beroepservaring op managementniveau.
- Je geniet de burgerlijke en politieke rechten.
- Je hebt de Belgische nationaliteit en je voldoet aan de taalwetgeving.
Aanbod
- Een uitdagende functie met grote verantwoordelijkheid en impact.
- Een voltijdse statutaire tewerkstelling.
- Een brutomaandloon van minimum 9 219,61 euro (5 jaar anciënniteit) en maximum 11 727,17 euro (maximale anciënniteit).
- Relevante beroepservaring in de privésector of als zelfstandige wordt meegeteld voor een maximum van 8 jaar. Beroepservaring in de overheidssector wordt volledig meegenomen voor de geldelijke anciënniteit.
- Flexibele werktijden en een gunstige vakantieregeling (31 dagen).
- GSM + abonnement.
- Maaltijdcheques van 8 euro per gewerkte dag van 7u36min.
- Eco cheques ter waarde van 160 euro en cadeaucheque Hoogstraten ter waarde van 40 euro.
- Gratis hospitalisatieverzekering voor jou, aan gunsttarief voor je gezin.
- Terugbetaling abonnement openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.
- Fietsvergoeding van €0,36/km.
- Mogelijkheid tot fietslease.
- Korting op Sportoase en recreatiedomein de Mosten.
- Aanleg wervingsreserve van 2 jaar.
Selectieprocedure
De selectieprocedure wordt uitbesteed aan extern selectiebureau Search & Selection (kantoor Antwerpen, Amerikalei 213). Het verkennend gesprek, het mondeling gedeelte en het assessment zullen hier plaatsvinden.
De selectieprocedure bestaat uit de volgende onderdelen:
- Cv-screening (23 dec-13 feb onder voorbehoud): De kandidaturen worden gescreend op volledigheid, diploma-vereisten, nationaliteit, taalvereisten en ervaringsvereisten.
- Preselectie (week 23 feb onder voorbehoud): Een vragenlijst waarbij enerzijds gepeild wordt naar de verworven ervaring en anderzijds naar de motivatie. Bij meer dan 40 kandidaten is deze vragenlijst eliminerend.
- Verkennend gesprek – 30/100 (week 9 mrt onder voorbehoud): Hier wordt ingegaan op de competenties, de inpasbaarheid in de context, inzicht in de functie en kennis/inzicht in werken binnen een lokaal bestuur. Ook wordt nog dieper ingegaan op de relevantie van de ervaring en motivatie. Om geslaagd te zijn en door te gaan naar de volgende ronde dient de kandidaat minstens 60% te behalen.
- Mondeling gedeelte met voorbereidende case – 70/100 (week 23 mrt onder voorbehoud): een competentiegericht interview, vergezeld van een presentatieoefening (managementcase) waarin de overeenstemming van het profiel van de kandidaat met de vereisten van de functie getoetst wordt (resultaatsgebieden). Kandidaten zullen tijdig geïnformeerd worden over de exacte datum.De presentatieoefening is een thuisopdracht (wordt uiterlijk 13 mrt verstuurd)Om geslaagd te zijn moet de kandidaat minstens 60% behalen op het mondeling gedeelte. De best gerangschikte geslaagde kandidaat wordt naar het assessment gestuurd.
- Assessment / test managements- en leiderschapscapaciteiten (week 30 mrt): bestaat uit een onderzoek naar het potentieel van de kandidaat, met focus op de managements- en leiderschapscapaciteiten en de vooropgestelde competenties. Dit resulteert in een beschrijvend rapport met een conclusie geschikt of niet geschikt. Het resultaat is bindend. Indien de kandidaat een ongunstige beoordeling krijgt, gaat de volgende in de rangschikking naar het assessment en zo verder tot zolang er geslaagde kandidaten zijn.
Hoe reageren?
Solliciteren kan tot uiterlijk 12 februari om 23u59 uur.
- Jouw sollicitatie dient de volgende documenten en informatie te bevatten:
- Een CV opgesteld in het Nederlands waaruit de vooropgestelde ervaringsvereisten duidelijk kunnen afgeleid worden.
- Motivatiebrief opgesteld in het Nederlands.
- Een kopie van je diploma
- Uittreksel uit het strafregister (bewijs nationaliteit en burgerlijke en politieke rechten). Dit document kan eenvoudig digitaal worden bekomen via burgerprofiel.be of via de website van je eigen gemeente.
- Vul zeker de bijkomende vragen in. Deze dienen als basis voor de preselectie.
Voor meer informatie over deze vacature kan je Search & Selection contacteren via t.bertens@searchselection.com of 0478 39 09 82.
De functiebeschrijving vind je in bijlage.

