Deskundige vrije tijd met specialisatie toerisme, ondernemen, evenementen en verenigingsondersteuning
Het lokaal bestuur organiseert via aanwerving, bevordering en interne personeelsmobiliteit een selectieprocedure voor de aanstelling van een deeltijds deskundige vrije tijd met als specialisatie toerisme, ondernemen, evenementen- en verenigingsondersteuning B1-B3 voor een tewerkstelling van 30,40 uur/week.
Toelichting
deeltijdse (30,40u/week) arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur - salarisschaal B1-B3
Organisatie
Ten zuidwesten van Brussel ligt een zachtglooiend landschap dat Pajottenland heet. Waar dit gebied langzaam overgaat in de vlakke Oost-Vlaamse kouters ligt Roosdaal. Roosdaal is een moderne gemeente met zo’n 11.661 inwoners die meegroeit op het ritme van de hedendaagse tijd, terwijl de vier dorpen toch hun specifieke eigenheid behouden hebben. Met een 100-tal personeelsleden streeft het lokaal bestuur naar een optimale dienstverlening en een kwaliteitsvolle service aan elke inwoner.
Functieinhoud
- Jij bent verantwoordelijk voor de voorbereiding, coördinatie, uitvoering en evaluatie van het gemeentelijk beleidrond ondernemen, toerisme en vrije tijd.
- Je werkt mee aan de beleidsdoelstellingen en het budgetbeheer van de afdeling, en stelt adviezen en dossiers op voor het College.
- Een centrale taak is het uitwerken en opzetten van concrete initiatieven en projecten voor lokale economie, toerisme en verenigingsondersteuning.
- Je fungeert als het eerste aanspreekpunt voor ondernemers; je helpt hen met vragen, geeft advies en verwijst hen door naar de juiste diensten.
- Je bent actief bezig met het promoten van Roosdaal op toeristisch en cultureel vlak en ondersteunt samenwerkingen met lokale partners.
- Je creëert een helder en efficiënt evenementenbeleid en zoekt continu naar manieren om processen te optimaliseren.
- Jij beheert het evenementenloket en bent verantwoordelijk voor de volledige afhandeling van aanvraagdossiers (inclusief overleg met politie/brandweer).
- Je zorgt voor een efficiënte administratie en een nauwkeurig dossierbeheer, zoals het opvolgen van subsidiedossiers en offertes.
- Je neemt actief deel aan diverse stuur- en werkgroepen, zowel intern als extern, en zorgt voor een optimale communicatie.
- Je volgt relevante wetgeving op en vertaalt die naar actiegerichte beleidsmaatregelen; indien nodig werk je ook 's avonds of in het weekend.
Functieprofiel
Om te kunnen deelnemen aan de selectieprocedure, moet je aan de volgende voorwaarden voldoen, ná goedkeuring van je kandidatuur:
- Je moet van onberispelijk gedrag zijn (aantonen via een uittreksel uit het strafregister).
- Je moet in het bezit zijn van de burgerlijke en politieke rechten.
- Je bent medisch geschikt om de functie uit te oefenen.
- Je moet wettig in België verblijven en toegelaten zijn tot de Belgische arbeidsmarkt.
- Je hebt de vereiste kennis van het Nederlands (zoals opgelegd in de bestuurszaken).
- Diplomavereiste: Je beschikt over minstens een bachelordiploma of daarmee gelijkgesteld onderwijs.
- Of: Je bent een laatstejaarsstudent van zo'n opleiding en legt een bewijs voor.
- Als laatstejaarsstudent moet je verklaren dat je binnen 3 maanden deelneemt aan de eindexamens.
- Je moet het vereiste diploma uiterlijk op de datum van indiensttreding behaald hebben.
- Tot slot moet je slagen voor de selectieprocedure zelf.
Aanbod
Wedde:
- Aan kandidaten via aanwerving bieden wij een deeltijdse arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur van 30,40 uur/week.
- De minimum bruto aanvangswedde op maandbasis bedraagt 2.447,72 euro (salarisschaal B1-B3).
- Relevante beroepservaring uit de privésector of als zelfstandige is voor maximum 12 jaar meerekenbaar. In dat geval bedraagt de bruto maandwedde 3.190,52 euro.
- Deze wedde wordt nog verhoogd bij anciënniteit in de openbare sector.
Andere voordelen zijn:
- flexibele werkuren
- maaltijdcheques van 8,00 euro
- fietsvergoeding van 0,36 euro/km
- volledige tussenkomst woon-werkverkeer met openbaar vervoer
- gratis hospitalisatieverzekering als personeelslid; optie om gezinsleden aan te sluiten mits eenpersoonlijke bijdrage
- jaarlijks vakantiegeld
- eindejaarstoelage
- aanvullend pensioen
- ecocheques
- mogelijkheid tot telewerken
- instapmogelijkheid fietslease
- een gunstige en soepele vakantieregeling (35 vakantiedagen volgens privaat verlofstelsel en pro rata voor deeltijdse tewerkstelling)
- 14 feestdagen per jaar
- aansluiting bij de Gemeenschappelijke Sociale dienst met tal van voordelen
- gratis lidmaatschap in de bibliotheek
- jaarlijks weerkerende personeelsactiviteiten zoals een nieuwjaarsreceptie, personeelsfeest, sportdag, teambuilding, …
Selectieprocedure
Voor meer informatie over het verloop van de selectieprocedure kan je terecht op de personeelsdienst van lokaal bestuur Roosdaal, Brusselstraat 15 te 1760 Roosdaal, 054/89 13 12, personeelsdienst@roosdaal.be.
Wil je graag meer info over de inhoud dan de functie? Dan brengen we jou graag in contact met de verantwoordelijke van de dienst.
Solliciteer en bezorg de volgende documenten uiterlijk donderdag 20 november 2025 om 23.59 uur per e-mail met ontvangstmelding aan personeelsdienst@roosdaal.be, per post aan het college van burgemeester en schepenen, Brusselstraat 15, 1760 Roosdaal (postdatum telt) of persoonlijk tijdens de openingsuren aan de personeelsdienst:
o je motivatiebrief
o je CV
o een kopij van het vereiste diploma of een studiebewijs als laatstejaarsstudent

