google.com, pub-3715436742152423, DIRECT, f08c47fec0942fa0
/_images_upload/_tn_5d309c8df10cbe74.jpg
Werken bij de overheid

Sector met toekomst

/_images_upload/_tn_883d17652d2b5d6c.jpg
Je loopbaan bij de overheid

Start hier

/_images_upload/_tn_f18c23f3afdf5e5e.jpg
Werken voor een betere samenleving
Snel zoeken

Afdelingshoofd - omgevingsambtenaar

Toelichting

We zijn een snelgroeiende en dynamische gemeente met een sterk natuurlijk karakter en daar hoort een sterk en dynamisch ruimtelijk profiel bij. Onze grootste troef is onze natuur: dat zie en voel je overal binnen de grenzen van ons grondgebied!

Met een stedelijke kern die grenst aan het Nationaal Park Hoge Kempen aan de ene kant en de Maasvallei aan de andere, zijn we uitgegroeid tot een attractieve bestemming voor toeristen en recreanten. Maar ook voor onze inwoners zetten we sterk in op woonbeleving!

Er wordt consequent gebouwd aan een aangenamer MaasMechelen, en dit zowel om te wonen, te werken als te verblijven! Om deze visie verder te ontwikkelen zullen er in de nabije toekomst nog heel wat projecten uitgebouwd en uitgerold worden. De afdeling Omgeving speelt hierin een belangrijke rol en streeft naar een zo optimale ruimtelijke kwaliteit voor iedereen, rekening houdend met de ruimtelijke draagkracht van onze mooie gemeente en de wettelijke en reglementaire zaken die hiermee gepaard gaan.

De afdeling omgeving speelt hierin een belangrijke rol en streeft naar een zo optimale ruimtelijke kwaliteit voor iedereen, rekening houdend met de ruimtelijke draagkracht van onze mooie gemeente en de wettelijke en reglementaire zaken die hiermee gepaard gaan!

Wil je meewerken aan MaasMachtige ambities? Dan ben je hier helemaal op je plek!

Functieinhoud

  • Als afdelingshoofd-omgevingsambtenaar coördineer je onder leiding van de directeur Ruimte de diensten Omgeving-stedenbouw en Omgeving-milieu.
  • Je staat samen met de omgevingsambtenaar-planoloog in voor het concipiëren en formuleren van gewenste duurzame ontwikkelingen en de vertaling hiervan in het decretaal voorziene instrumentarium.
  • Je organiseert de dienstverlening inzake omgevingsvergunningen en milieuzaken.
  • Je ondersteunt en adviseert je medewerkers binnen het gehele proces rond omgevingsvergunningen en formuleert hierrond samen de nodige adviezen.
  • Je stuurt de uitvoering van het gemeentelijk handhavingsplan omgeving aan.
  • Je hanteert met een coachende leiderschapsstijl en werkt mee aan het uitbouwen van zelfsturende teams binnen jouw afdeling.
  • Je bent een goede communicator en staat in voor een vlotte informatieflow over alle niveaus en dit zowel intern als extern.
  • Je bewaakt het budget binnen jouw afdeling en zoekt telkens naar de meest efficiënte manier om deze middelen in te zetten.

Functieprofiel

  • Je beschikt over een masterdiploma of daarmee gelijkgesteld
  • Je bezit minstens 4 jaar relevante en leidinggevende beroepservaring.
  • Je beschikt over de essentiële vaktechnische vaardigheden en kennis die binnen deze functie aan bod komen.
  • Je beschikt over sterke management en leidinggevende vaardigheden.
  • Je bent besluitvaardig en beschikt over een grote verantwoordelijkheidszin.
  • Je beschikt over uitstekende mondelinge, schriftelijke en digitale vaardigheden.
  • Je wilt deel uitmaken van een dynamisch team en stimuleert samenwerking zowel binnen de afdeling als met de andere afdelingen.
  • Je wilt actief meewerken aan een ruimtelijke visie die helemaal past binnen onze gemeente.

Aanbod

We bieden een voltijdse statutaire benoeming aan in een groeiende, dynamische en ambitieuze organisatie waar je terechtkomt in een werkomgeving waarbinnen je de mogelijkheid krijgt om jouw stempel op te drukken en jouw talenten helemaal kunt benutten.

Je salaris voldoet aan de vooropgestelde barema’s voor deze functie. Je start op salarisschaal A4a-A4b en je brutoloon zal zich maandelijks tussen de 4470,78€ - 6816.67€ situeren, berekend op basis van jouw relevante werkervaring.

Werken bij het Lokaal bestuur Maasmechelen biedt ook heel wat extralegale voordelen zoals een verlofregeling van 35 verlofdagen, mogelijkheid tot telewerk, een gratis hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, aankoopkortingen, aantrekkelijke fietsvergoeding en een professionele laptop en smartphone.

Selectieprocedure

De selectieprocedure bestaat uit een preselectie op basis van CV en motivatiebrief waarbij de gevraagde beroepservaring zal worden gescreend. Motiveer in je CV en motivatiebrief dus zeker omstandig de ervaring die jij relevant acht. Na de preselectie volgt een schriftelijke proef, een mondeling gesprek en een assessment. Voor deze functie leggen we een werfreserve vast van 1 jaar.

Locatie

Maasmechelen

Publicatiedatum

23.04.2024

Contactpersoon

Mensenwerken

Kring vzw gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close