google.com, pub-3715436742152423, DIRECT, f08c47fec0942fa0
/_images_upload/_tn_5d309c8df10cbe74.jpg
Werken bij de overheid

Sector met toekomst

/_images_upload/_tn_883d17652d2b5d6c.jpg
Je loopbaan bij de overheid

Start hier

/_images_upload/_tn_f18c23f3afdf5e5e.jpg
Werken voor een betere samenleving
Snel zoeken

Administratief medewerker (C1-C3) -aanleg wervingsreserve

De medewerker van het team ondersteunt de werking van dat team, werkt onder de leiding van en rapporteert aan de teamcoach van dat team. De medewerker draagt bij aan het behalen van de doelstellingen.

Toelichting

Het Lokaal Bestuur Wetteren organiseert een selectieprocedure voor administratief medewerker (C1-C3) voor de aanleg van een wervingsreserve.

De geslaagde kandidaten, opgenomen in de wervingsreserve, zullen nadien gecontacteerd worden voor toekomstige vacatures van administratief medewerker (C1-C3) in volgende teams: o.a. Burger, Financiën, Gebouwen & ICT, Groen, Kunstacademie, Maatschappelijk werk (OCMW), Personeel en Wegen.

Organisatie

Lokaal Bestuur Wetteren is een dynamische organisatie, in volle verandering.

Met ruim 500 medewerkers bouwen we aan onze gemeente en het welzijn van haar 26.000 inwoners. Wetteren biedt heel wat meer dan de klassieke dienstverlening van elke gemeente. Bouw jij mee aan Plan W?

Functieinhoud

Kerntaken zijn:

-Klantgerichte dienstverlening

Instaan voor een klantgerichte dienstverlening ten einde de burger op een proactieve wijze te helpen. Dit omhelst onder meer de volgende concrete taken:

  • schriftelijk en mondeling beantwoorden van vragen en meldingen van burgers;
  • bemannen van het loket/ werken op afspraak;
  • burgers klantvriendelijk te woord staan en hen informatie verstrekken;
  • informatie verstrekken over lopende projecten van het team;
  • burgers begeleiden bij inzage openbare onderzoeken.

-Administratieve ondersteuning

Het bijhouden van een goede administratie teneinde een goede werking van de dienst te bekomen. Dit omhelst onder meer de volgende concrete taken:

  • instaan voor de inkomende en uitgaande briefwisseling van het team;
  • voorbereiding en afhandelen dossiers voor schepencollege en gemeenteraad;
  • digitaliseren, klasseren en archiveren van dossiers;
  • opvolgen van dossiers.

-Werking eigen dienst

Ondersteuning bieden bij de uitvoering van de opdracht en werking van de eigen dienst ten opzichte van de interne en externe doelgroepen, teneinde de gewenste doelstellingen te realiseren. Dit omhelst onder meer de volgende concrete taken:

  • actief bijdragen tot de nodige veranderingsprocessen;
  • tijdig opstarten, zorgvuldig toepassen en opvolgen van de diverse administratieve procedures.

-Wetgeving

Ontwikkelingen rondom de wetgeving en regelgeving m.b.t. de diverse beleidsdomeinen binnen het team kunnen toepassen, assimileren en implementeren binnen het eigen team teneinde de procedures, werking en de kennis actueel te houden, in samenspraak met de teamcoach.

-Op vraag van je teamcoach of direct leidinggevende, verricht je ondersteunende taken voor het eigen team of voor een ander team.

Vakspecifieke competenties:

Vaktechnische kennis en vaardigheden (vereist voor indiensttreding):

  • goede kennis van office toepassingen
  • kennis van de werking van een Lokaal Bestuur
  • goede administratieve vakkennis en -vaardigheden
  • goede communicatieve vaardigheden
  • kennis van de gemeente Wetteren is een pluspunt
  • affiniteit met de beleidsdomeinen binnen het team

Vaktechnische kennis en vaardigheden (vereist na indiensttreding):

  • goede kennis van de wetgeving eigen aan het team
  • goede kennis van de organisatie en de werking van de gemeentelijke diensten
  • goede kennis hebben van de software en specifieke toepassingen eigen aan het team.

Functieprofiel

  • Je beschikt over de competenties uit de functiebeschrijving,
  • Je bent in het bezit van een diploma van hoger secundair onderwijs (tem. 6de jaar ASO of TSO) of een diploma van 7de jaar BSO,
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B (voor de functie in team Groen).
  • Laatstejaarsstudenten zijn tot het examen toegelaten en leveren het bewijs dat ze aan de diplomavereiste voldoen, uiterlijk op de aanstellingsdatum.

Aanbod

  • Een voltijdse contractuele aanstelling voor onbepaalde duur in team Burger, Financiën, Gebouwen & ICT, Groen, Maatschappelijk Werk of Personeel of een deeltijds contractuele aanstelling van onbepaalde duur in team Kunstacademie (0,4 VTE) of team Wegen (0,5 VTE)
  • De inloopperiode bedraagt 12 maanden
  • Een bruto maandloon tussen € 2170 (C1 trap 0) en € 3972 (C3 trap 27)
  • Flexibel uurrooster volgens afspraken, afhankelijk van de werking van de dienst
  • Mogelijkheid tot telewerk, afhankelijk van de werking van de dienst
  • Ruime opleidings- en loopbaanmogelijkheden
  • Maaltijdcheques van € 8 per gewerkte dag (van 7u36’)
  • Een uitgebreid verlofstelsel
  • Een haard- of standplaatstoelage
  • Dubbel vakantiegeld en eindejaarstoelage
  • Een gratis hospitalisatieverzekering voor de werknemer
  • Integrale terugbetaling van woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
  • Een fietsvergoeding
  • Een tweede pensioenpijler
  • Mogelijkheid tot gratis vaccinatie tegen griep
  • Extra lokale vrijetijdsvoordelen met de UITpas
  • Voordelen via de PlusPas (GSD-v).

Selectieprocedure

De selectie verloopt via aanwerving, bevordering, interne en externe mobiliteit. Er zijn 8 teams (Burger, Financiën, Gebouwen en ICT, Groen, Kunstacademie, Maatschappelijk werk (OCMW), Personeel en Wegen waarvoor er binnenkort een vacature verwacht wordt.

Er wordt een preselectie voorzien indien er meer dan 100 kandidaten toegelaten worden tot de selectieprocedure, op basis van het resultaat van een abstracte redeneeroefening (afgenomen door Hudson). Indien er dan nog steeds meer dan 100 kandidaten zijn, zal ook het resultaat van een nauwkeurigheidsoefening in rekening worden genomen. De 100 hoogst scorende én geslaagde (minstens resultaat van 4/9) kandidaten worden toegelaten tot de eigenlijke selectieprocedure. Het resultaat van de preselectie telt niet mee voor het resultaat van de eigenlijke selectie, maar is wel eliminerend.

Het examenprogramma bestaat uit twee delen, gepland op :

  • een verkennend gesprek (generiek): dinsdag 18 tot en met vrijdag 21 oktober 2022 (overdag via teams),
  • een mondeling gesprek (functiespecifiek) met voorbereidende opdracht: woensdag 26 tot en met vrijdag 28 oktober 2022, maandag 7 november tot en met donderdag 10 november 2022 (overdag ter plaatse aanwezig).

Om over te gaan naar het volgende deel, moet de kandidaat 50% halen voor het voorgaande deel. Om aan het eind als geslaagd te worden beschouwd, moet de kandidaat minstens 50% behalen op elke selectieproef, en 60% op het totaal van de selectie.

De hoogst gerangschikte kandidaat wordt eerst gecontacteerd om aangesteld te worden. De geslaagde kandidaten die niet worden aangesteld, worden in een wervingsreserve opgenomen, waarvan de geldigheidsduur drie jaar bedraagt en maximaal met twee jaar kan verlengd worden.

Solliciteren kan t.e.m. zondag 2 oktober 2022.

Locatie

Wetteren

Publicatiedatum

14.09.2022

Contactpersoon

Mensenwerken

Kring vzw gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close