google.com, pub-3715436742152423, DIRECT, f08c47fec0942fa0
/_images_upload/_tn_5d309c8df10cbe74.jpg
Werken bij de overheid

Sector met toekomst

/_images_upload/_tn_883d17652d2b5d6c.jpg
Je loopbaan bij de overheid

Start hier

/_images_upload/_tn_f18c23f3afdf5e5e.jpg
Werken voor een betere samenleving
Snel zoeken

Deskundige omgeving/ruimtelijke ordening - B4-B5

Nieuw

Toelichting

B4-B5, voltijds, contractueel, onbepaalde duur

Functieinhoud

Wat houdt de functie in?

Als deskundige op de dienst omgeving ben jij de brugfiguur tussen burgers en het bestuur in alle stedenbouwkundige dossiers. Jij helpt burgers en andere partijen bij het indienen van stedenbouwkundige aanvragen en geeft hen de nodige informatie rond lopende projecten.

Je maakt hierbij deel uit van het team omgevingsvergunningen binnen de afdeling omgeving. In het organogram valt deze afdeling binnen de directie grondgebiedzaken.

Je takenpakket is uitdagend en gevarieerd:

  • Je informeert burgers over stedenbouwkundige regels.
  • Je behandelt stedenbouwkundige aanvragen, verkavelingsdossiers en attesten en beoordeelt deze aanvragen door adviezen en informatie in te winnen bij verschillende belanghebbende.
  • Je bent de eerste contactpersoon voor personen die een vraag hebben met betrekking tot stedenbouwkundige dossiers. Je communiceert op een vlotte en open manier met burgers en andere partijen en geeft hen een duidelijk en correct antwoord.
  • Je zorgt dat je op de hoogte blijft over de meest recente wetgeving en regelgeving in jouw expertisegebied en deelt deze informatie spontaan met jouw collega’s.
  • Je voert controles uit op het terrein en treedt op wanneer deze niet gerespecteerd worden.

Functieprofiel

Wat zijn de formele aanwervingsvoorwaarden voor deze functie?

  • Je beschikt over minimum een bachelordiploma of daarmee gelijkgesteld onderwijs.
  • Je kan 3 jaar relevante beroepservaring voorleggen. Relevant interpreteren wij ruim: alle ervaring die te linken valt aan aspecten van stedenbouwkundige administratie – ook notariaat, vastgoed, landmeetkunde, … - ervaring binnen bouwsector en architectuur of ervaring inzake milieuwetgeving komt in aanmerking. Wij vragen wel dat deze ervaring duidelijk uit je cv kan worden gelezen zodat een correcte inschatting kan worden gemaakt.
  • Een gedrag vertonen dat in overeenstemming is met de eisen van de functie. Het passend gedrag wordt getoetst aan de hand van een uittreksel uit het strafregister. Als daarop een ongunstige vermelding voorkomt, mag de kandidaat daarover een schriftelijke toelichting voorleggen.
  • De burgerlijke en politieke rechten genieten.
  • Medisch geschikt zijn voor de uit te oefenen functie, in overeenstemming met de wetgeving betreffende het welzijn van het personeelslid bij de uitvoering van zijn werk.
  • Voldoen aan de vereiste over de taalkennis opgelegd door de wetten op het gebruik der talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966
  • Slagen voor de selectieprocedure.

Wat verwachten wij verder van jou?

  • Je bent integer en klantgericht en weet de burger op een vlotte en correcte manier te woord te staan.
  • Je bent een teamspeler en werkt vlot samen met mensen binnen en buiten jouw organisatie.
  • Je stelt je flexibel en creatief op. Je kan je snel aanpassen aan een veranderende omgeving en komt met originele oplossingen voor problemen die zich stellen.
  • Je werkt accuraat en met zin voor kwaliteit.
  • Je kan analytisch denken en legt verbanden tussen grote hoeveelheden informatie.

Aanbod

Wat hebben wij jou te bieden?

  • Een voltijdse functie in contractueel verband voor onbepaalde duur;
  • Er wordt een wervingsreserve aangelegd, geldig voor twee jaar;
  • Een competitief loon op niveau B4-B5: min. 3325,68 euro en max. 5003,92 (bruto per maand);
  • Elke relevante ervaring (ook uit de privé) wordt maximaal meegenomen;
  • Een werkgever die veel aandacht heeft voor een gezonde balans werk-privé: glijtijdenregeling, mogelijkheid tot opname kredieturen, extra feestdagen, minstens 32 dagen verlof op jaarbasis,…;
  • Een job met een maatschappelijke meerwaarde waar jij een verschil kan maken voor de inwoners van Zaventem;
  • Mogelijkheid tot 2 dagen per week thuiswerk (bij een voltijdse tewerkstelling);
  • Een thuiswerkvergoeding van 20€ per maand vanaf 1 dag thuiswerk;
  • Maaltijdcheques van € 8 per volledig gewerkte dag (7u30);
  • Gratis hospitalisatieverzekering;
  • Fietsvergoeding en/of 100% terugbetaling van woon-werkverkeer met het openbaar vervoer;
  • Lokale handelaarsbonnen en ecocheques twv 200 euro/jaar (pro rata voor een deeltijdse tewerkstelling);
  • 2de pensioenpijler.

Selectieprocedure

Hoe ziet de selectieprocedure er uit?

De selectieprocedure bestaat uit:

  • Een schriftelijk gedeelte (dit kan een thuisopdracht zijn)
  • Een interview

Om als geslaagd te worden beschouwd, moet je voor elk gedeelte vijftig procent van de punten behalen en zestig procent op het geheel van het examen.

Hoe kan je je kandidaat stellen voor deze functie?

Bezorg ons zo snel mogelijk en uiterlijk op 6 juni jouw cv en motivatiebrief via de website van gemeente Zaventem www.zaventem.be/vacatures. Klik door op de vacature en solliciteer online.

Locatie

Zaventem

Publicatiedatum

12.05.2022

Contactpersoon

Mensenwerken

Kring vzw gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close