google.com, pub-3715436742152423, DIRECT, f08c47fec0942fa0
/_images_upload/_tn_5d309c8df10cbe74.jpg
Werken bij de overheid

Sector met toekomst

/_images_upload/_tn_883d17652d2b5d6c.jpg
Je loopbaan bij de overheid

Start hier

/_images_upload/_tn_f18c23f3afdf5e5e.jpg
Werken voor een betere samenleving
Snel zoeken

Beleidsmedewerker A1a-A3a

Toelichting

  • Niveau A1a-A3a
  • Uiterste datum indienen kandidaturen: vrijdag 7 april 2023

Organisatie

Hove is een rustige groene en leefbare gemeente, waar het aangenaam wonen, werken en vertoeven is. Hove telt ruim 8.277 inwoners. Iedere dag zetten er meer dan 130 medewerkers zich in voor onze samenleving. Dankzij hun inzet is Hove een gemeente waar het goed is om te leven.

Functieinhoud

De beleidsmedewerker ondersteunt het bestuur bij het vorm geven, opvolgen en bij sturen van het beleid, zowel opstrategisch vlak als via concrete projecten. Hij is verantwoordelijk voor de uitbouw van eenorganisatiebeheersingsysteem en treedt op als kwaliteitscoördinator. Je trekt veranderingsprocessen, coördineertdeze en ondersteunt ze waar nodig. Daarnaast stroomlijn je processen en bouw je de projectwerking uit in de organisatie.


De beleidsmedewerker werkt onder de leiding van de algemeen directeur. Binnen het takenpakket van debeleidsmedewerker worden de prioriteiten bepaald door de algemeen directeur. De algemeen directeur en de beleidsmedewerker werken constructief samen, waarbij informatie gedeeld wordt en er kort op de bal kan gespeeldworden qua wisselende taken. Je kan flexibel en snel inspelen op veranderingen in wisselende prioriteiten en dringendetaken.


In je functie van beleidsmedewerker ben je tevens hoofd van de cel ICT – communicatie, GIS en informatieveiligheid. Je bouwt deze cel uit tot een volwaardige beleidsondersteunende cel waarbij de prioriteiten qua taken gekozen worden opbasis van de realisaties in het meerjarenplan en een goede ondersteuning van de diensten om tot een efficiëntewerking te komen. Dit omvat digitalisering,

Je ondersteunt de mandatarissen in hun werking zodat ze over de benodigde informatie beschikken om het beleid vormte geven. Dit gaat zowel over de ondersteuning bij dagelijkse dossiers, alsook grotere trajecten zoals regiovorming,waarbij aspecten zoals bestuurskracht aan bod komen.

Functieprofiel

  • Je bent in het bezit van een masterdiploma of gelijkgesteld
  • Je hebt minstens vier jaar relevante beroepservaring in overeenstemming met de functiebeschrijving
  • Je bent bij voorkeur in het bezit van een rij bewijs B

Aanbod

  • voltijdse contractuele functie (contract onbepaalde duur) – 38.00/38.00
  • vacant bij aanwerving met aanleg van een wervingsreserve – duurtijd: drie jaar
  • flexibel uurrooster met mogelijkheid tot telewerken
  • gratis collectieve hospitalisatieverzekering – uitgebreide formule – aansluiting gezinsleden mogelijk aan voordelige premie
  • aansluiting bij de GSD-V, de sociale dienst van Vlaanderen met tal van voordelen
  • maaltijdcheques 8 euro (werkgeversbijdrage: 6,91 euro)
  • terugbetaling 100% kosten woon-werk verkeer met openbaar vervoer
  • fietsvergoeding woon-werk verkeer: maximum bedrag per kilometer dat op grond van de fiscale wetgeving en de socialezekerheidswetgeving is vrijgesteld
  • mogelijkheid tot fietslease via O2O
  • 2de pensioen pijler: 3%
  • gunstige vakantieregeling (regeling publieke sector - 35 dagen)

Selectieprocedure

Het selectieprogramma is als volgt vastgesteld:

  • deel 1 - een CV- screening op basis van één van volgende criteria: 4 jaar relevante beroepservaring in overeenstemming met de functiebeschrijving interesse en motivering kennis en expertise in overeenstemming met de functiebeschrijving
  • deel 2 - een schriftelijk gedeelte omvattende een digitale thuisopdracht: één of meerdere casestudie(s) waarbij de kandidaten geconfronteerd worden met een probleemsituatie die zich tijdens de latere uitoefening van de functie kan voordoen; de kandidaten trachten een oplossing uit te werken en deze aan de hand van een verslag weer te geven. Bij de beoordeling wordt rekening gehouden met de inhoud, de vorm en de spelling. (40 punten)
  • deel 3 - een mondeling gedeelte dat de evaluatie van de overeenstemming van het profiel van de kandidaat met de specifieke vereisten van de functie beoogt, evenals van zijn motivatie, van zijn persoonlijkheid, eventuele werkervaring, vakkennis en van zijn interesse voor het werkterrein. (60 punten)
  • deel 4 - assessment inclusief psychotechnische screening bij een externe firma, waarbij de kandidaat het resultaat 'geschikt' dient te behalen

Om te slagen moeten de kandidaten op elk gedeelte, op elke proef en op elk onderdeel van elke proef tenminste 50 % van de punten en in totaal minimum 60% behalen.

Timing van de selectieprocedure:

  • digitale thuisopdracht: de opdracht wordt verstuurd op vrijdag 21 april 2023 te 9.00 uur. Kandidaten hebben de tijd om hun opdracht in te dienen tot en met maandag 24 april 2023 te 9:00 uur.
  • mondeling gedeelte: 2e helft maand mei – juiste datum en tijdstip wordt later meegedeeld
  • assessment inclusief psychotechnische screening bij een externe firma - week aansluitend op het mondeling gedeelte

Locatie

Hove

Publicatiedatum

09.03.2023

Contactpersoon

Mensenwerken

Kring vzw gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close